Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România
Filiala Galați
Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România este organizaţia profesională, cu personalitate juridică, neguvernamentală, de interes public, apolitică, fără scop patrimonial, cu responsabilităţi delegate de autoritatea de stat, având ca obiect de activitate controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi, respectiv, a profesiei de asistent medical, ca profesii liberale de practică publică autorizate.
Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România cuprinde toţi asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia de asistent medical generalist, moaşă şi asistent medical în condiţiile legii.
Legea exercitării profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical. Citeste mai mult…
Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. Citeste mai mult…
Regulamentul de organizare a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. Citeste mai mult …
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL (cu programare):
Luni: 09:00 – 16:00
Marți : 09:00 – 16:00
Miercuri : 09:00 – 16:00
Joi : 09:00 – 16:00
Vineri – NU SE LUCREAZĂ CU PUBLICUL
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic, de LUNI până JOI între orele 11:00 – 16:00, la unul dintre următoarele numere de telefon:
Telefon secretariat 1: 0742.083.998
Telefon secretariat 2: 0742.083.993
INFORMAȚII CONTABILITATE LA NUMĂRUL DE TELEFON 0740295160
– DE LUNI PÂNĂ JOI – DE LA ORA 11 LA ORA 15
Adrese E-mail:
Adresa: Str. Brăilei nr. 31, et.1, Municipiul Galați, Județul Galați
Conferința Europeană de Psihiatrie și Sănătate Mintală „Galatia 2024"
Conferința Europeană de Psihiatrie și Sănătate Mintală „Galatia 2024″
Ediția a 8-a a Conferinței Europene de Psihiatrie și Sănătate Mintală „Galatia” va avea loc în perioada 15-19 Mai 2024.
Ca și la edițiile precedente, sunt invitați să participe, alături de specialiștii din psihiatrie din țară, medicii de familie, medici din alte specialități, farmaciști, psihologi, sociologi, asistenți medicali, precum și specialiști din alte domenii de activitate care ajung în contact cu problematica psihiatriei.
VĂ AȘTEPTĂM cu DRAG !
Prof. Univ. Dr. Anamaria Ciubară
Președintele Conferinței
În acest an, tema centrală va fi „Interdisciplinaritatea în Psihiatrie și Inteligența Artificială”.
ÎNSCRIERI: https://lapsihiatru.ro/inscriere-conferinta-galatia-2024/
Omenirea a intrat într-o noua etapă: cea a inteligenței artificiale.
Poate că la început mulți dintre noi am privit cu scepticism această adevărată revoluție a informaticii.
Treptat, însă, Inteligența Artificială și-a demonstrat utilitatea pe scară largă în știință, inclusiv în domeniul medicinei.
Și, pentru că am încercat mereu să abordăm despre cele mai fierbinți subiecte ale științei, în acest an tema centrală a conferinței va fi „Interdisciplinaritatea în Psihiatrie și Inteligența Artificială”, o fuziune provocatoare care deschide posibilități extraordinare pentru progresul în sănătatea mintală.
Mai mult decât atât, va fi o secțiune specială dedicată prezentării modalităților de realizare a studiilor clinice.
Această temă aduce în prim-plan inovații și cercetări de ultimă oră în domeniul farmaceutic, progresul științific și aplicabilitatea practică în domeniul medical.
Toate informațiile legate de acest eveniment sunt publicate pe:
Am primit Adresa nr. 86 / 17.04.2024 a CNEMC a OAMGMAMR NAȚIONAL.
CREDITAREA Conferinței Europene de Psihiatrie și Sănătate Mintală „Galatia 2024″ ESTE VALABILĂ NUMAI PENTRU MEMBRII OAMGMAMR PARTICIPANȚI CU PREZENȚĂ FIZICĂ LA LUCRĂRILE CONFERINȚEI!
COMISIA NAȚIONALĂ DE EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ A OAMGMAMR A APROBAT 15 CREDITE EMC, NUMAI PENTRU ASISTENȚII MEDICALI PREZENȚI FIZIC LA TOT PROGRAMUL CONFERINȚEI COMUNICAT ȘI DESFĂȘURAT ÎN PERIOADA 15 – 19 MAI 2024!
Asistenții medicali care sunt Autori principali ai lucrărilor ştiinţifice prezentate la conferinţă vor primi 23 credite EMC.
Coautorul (maximum 2 coautori/la o singură lucrare) va /vor primi 19 credite EMC.
Conform Programului Național EMC al OAMGMAMR,
creditarea manifestărilor cu participare on-line se poate face cu MAXIMUM 10 credite EMC pentru toți asistenții medicali participanți.
Pe FIȘA DE ÎNSCRIERE LA CONFERINȚĂ, ASISTENȚII MEDICALI / MOAȘELE TREBUIE SĂ SCRIE DACĂ PARTICIPĂ CU PREZENȚĂ FIZICĂ SAU ONLINE,
ȘI VOR PRIMI CELE 15 CREDITE EMC NUMAI ASISTENȚII MEDICALI CARE PARTICIPĂ FIZIC LA LUCRĂRILE CONFERINȚEI, conform programului desfășurat în perioada 15 – 19 MAI 2024!
https://www.oamr.ro/programul-national-de-emc/
OAMGMAMR pune la dispoziția asistenților medicali și moașelor, GRATUIT, în format electronic, lucrarea “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști” pentru EXAMENUL DE GRAD PRINCIPAL, PENTRU EXAMENUL DE REATESTARE A COMPETENȚELOR PROFESIONALE și pentru alte examene și concursuri.
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România confirmă, încă o dată, angajamentul de a facilita și sprijini procesul de instruire și pregătire profesională al asistenților medicali și moașelor.
Cele trei volume care alcătuiesc tratatul reprezintă un suport esențial pentru atingerea celor mai înalte standarde de pregătire profesională în domeniu, constituindu-se într-o lucrare de referință atât pentru asistenții medicali generaliști, cât și pentru cadrele didactice.
ÎN ATENȚIA MEMBRILOR OAMGMAMR GALAȚI,
CARE URMEAZĂ PROCEDURA DE REATESTARE A COMPETENȚELOR PROFESIONALE,
Hotărârea nr. 44/2023 a OAMGMAMR privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali
Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1161 din 21 decembrie 2023
În vigoare de la 01 ianuarie 2024
Monitorul-Oficial-Partea-I-nr.-1161-METODOLOGIA-DE-REATESTARE-21-DECEMBRIE-2023
LANSAREA PROIECTULUI NAȚIONAL AL OAMGMAMR:
"Dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali prin programe de formare SOFT SKILLS"
Vă anunțăm LANSAREA PROIECTULUI NAȚIONAL AL OAMGMAMR:
“Dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali prin programe de formare SOFT SKILLS”
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), anunță lansarea selecției grupului tinta format din 960 de persoane din categoriile: asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, selectați din toate cele 8 regiuni de dezvoltare, care vor participa la sesiuni de formare în format fizic – GRATUIT – pe următoarele teme:
– Comunicarea interpersonală și comunicarea cu pacienții – 3 LOCURI GALAȚI
– Lucrul în echipă – 4 LOCURI GALAȚI
– Well-being – 3 LOCURI GALAȚI
în cadrul proiectului “Dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali prin programe de formare SOFT SKILLS.”
https://www.oamr.ro/selectia-grupului-tinta-al-proiectului-softskills/
PENTRU OAMGMAMR GALAȚI SUNT ATRIBUITE 10 locuri !
ATENȚIE – SE VA SELECTA UN SINGUR CURS !
PENTRU GALAȚI Perioada selecție grup tinta: 18.03.2024, ora 8.00 – 01.04.2024, ora 24.00
GALAȚI ÎN SERIA 2
a. Locatie desfasurare cursuri: CONSTANȚA
b. Perioada de desfasurare cursuri:
Titlu curs – Perioada desfasurare
Curs Comunicare – 12.06-15.06.2024
Curs Well-being – 19.06-22.06.2024
Curs Lucrul in echipa – 19.06-22.06.2024
Metodologie selecție proiect
Selecția persoanelor care vor participa la activitățile proiectului se va realiza conform metodologiei de selecție postată pe site-ul OAMGMAMR (www.oamr.ro) în perioadele prevăzute în Anexa nr.3 la metodologie.
ANUNȚ - Selecție grup țintă – Seriile 1 și 2 | Proiect SOFT SKILLS
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), anunță lansarea selecției grupului țintă din cadrul proiectului “Dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali prin programe de formare SOFT SKILLS” pentru următoarele serii din anul I:
– seria 1 – 60 de persoane din categoriile: asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, selectate din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui și
– seria 2 – 60 de persoane din categoriile: asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, selectate din județele: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea.
Persoanele selectate vor participa în cadrul proiectului la sesiuni de formare în format clasic (fizic) pe următoarele teme: comunicarea interpersonală și comunicarea cu pacienții, lucrul în echipă și well-being.
Locația de desfășurare a cursurilor sunt următoarele:
- seria 1 – Iași
- seria 2 – Constanța.
Selecția persoanelor care vor participa la activitățile proiectului în seriile 1 și 2 se va realiza în perioada 18 martie – 01 aprilie 2024, conform metodologiei de selecție postată pe website-ul OAMGMAMR (www.oamr.ro).
Dosarele de înscriere se vor transmite exclusiv online la adresa de e-mail: softskillsproiect@gmail.com.
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
- Formularul de înregistrare a grupului țintă – completat corect și semnat (scanat) – Anexa 1 la Metodologie;
- Declarația pe propria răspundere privind disponibilitatea participării la activitatea din proiect – semnată și datată (scanat) – Anexa 2 la Metodologie;
- Adeverință de la locul de muncă (care să ateste faptul că persoana este angajată ca asistent medical/moașă);
- Diplome de studii, inclusiv specializări și studii postuniversitare (scanat)
- C.I valabil (scanat).
Lista persoanelor selectate în grupul țintă va fi postată pe site-ul OAMGMAMR, www.oamr.ro, în data de 8 aprilie 2024.
Notă: Adresa de email softskillsproiect@gmail.com este destinată exclusiv depunerii dosarelor de înscriere în grupul țintă al proiectului “Dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali prin programe de formare SOFT SKILLS.”
Pentru orice orice alte informații sau corespondență cu membrii echipei de proiect vă rugăm să utilizați adresa de email: secretariat@oamr.ro.
VĂ ADUCEM ÎN ATENȚIE EVENIMENTUL ȘTIINȚIFIC AL ANULUI 2024
ORGANIZAT DE FACULTATEA DE MEDICINĂ GALAȚI ȘI CREDITAT DE COLEGIUL MEDICILOR ȘI DE OAMGMAMR, PENTRU TOȚI SPECIALIȘTII DIN SISTEMUL MEDICAL, CARE CONTRIBUIE LA ABORDAREA PERSONALIZATĂ A PACIENTULUI DIN ANESTEZIE ȘI TERAPIE INTENSIVĂ !
MESAJUL ORGANIZATORILOR CONFERINȚEI:
„STIMAȚI COLEGI,
Suntem onorați să vă invităm la prima ediție a Conferinței de Anestezie şi Terapie Intensivă – GalATI, care va avea loc pe meleaguri dunărene, la Galați, ȋn perioada 24-26 octombrie 2024 !
Părintele anesteziei româneşti, profesorul George Litarczek făcea o paralelă ȋntre anestezişti şi pictori, printr-o frumoasă metaforă:
Prin evenimentul GalATI, ne dorim să aducem ȋn fața dumneavoastră lectori de mare prestigiu academic care ne propun prelegeri deosebit de interesante, dar şi workshop-uri mereu ȋn actualitate.
https://gal-ati.ro/
ANUNȚ IMPORTANT !
Pentru alte informații, sunați la telefon secretariat 1: 0742.083.998
sau
Telefon secretariat 2: 0742.083.993
ÎN ATENȚIA MEMBRILOR FILIALEI OAMGMAMR GALAȚI !
Eliberarea CERTIFICATULUI DE MEMBRU sau/ și a AVIZULUI anual pentru autorizarea exercitării profesiei pentru anul 2024 se va face în termen de 30 ZILE LUCRĂTOARE de la data primirii dosarului COMPLET cu toate actele și doar dacă sunt îndeplinite toate condițiile de eliberare, inclusiv CREDITELE EMC pentru aviz, conform legislației în vigoare.
Membrii OAMGMAMR care, la data depunerii cererii pentru Aviz, NU îndeplinesc condițiile necesare acordării avizului, precum și membrii care depun CEREREA ȘI DOSARUL COMPLET PENTRU AVIZARE DUPĂ 1 IANUARIE 2024, VOR PRIMI AVIZUL PENTRU 2024 începând de la data depunerii și înregistrării cererii și a dosarului COMPLET cu actele necesare și/sau de la data realizării creditelor EPC restante – dacă se vor realiza creditele restante aferente anului 2023 abia în anul 2024 !
Avizul se va elibera / transmite direct – fizic la sediu – titularului sau persoanei împuternicite sau se va trimite pe e-mail-ul titularului de drept / sau a reprezentantului (desemnat de angajator în cazul unităților sanitare mari) – conform acordului semnat pentru procesarea și transmiterea datelor cu caracter personal.
ANUNȚ IMPORTANT!
ÎN ATENȚIA Asistenților medicali / moașelor care au promovat Examenul de Grad Principal SESIUNEA 2023 !
Asistenții medicali/ moașele care au promovat Examenul de Grad Principal SESIUNEA 2023, sunt invitați la sediul OAMGMAMR Filiala Galați, din Str. Brăilei nr. 31, et.1, Municipiul Galați, pentru a ridica Certificatele de grad principal în original.
Precizăm faptul că, pentru persoanele care au beneficiat de derogare de la condiția de experiență profesională, Certificatele de grad principal se vor elibera fiecărui asistent medical care a susținut examenul în baza derogării de la condițiile de vechime, după data împlinirii celor 5 ani de experiență profesională efectivă, conform adresei Ministerului Sănătății nr. AR/16390/07.09.2023.
Certificatele se eliberează titularilor certificatelor pe baza cărții de identitate sau persoanei împuternicite de către aceștia prin procură notarială, conform legii, începând de Luni 4 Decembrie 2023 și până la data de 31 Ianuarie 2024.
Programul cu publicul pentru a ridica Certificatele de grad principal :
Potrivit procedurii, Certificatele de grad principal care nu sunt ridicate în termenul anunțat, vor fi returnate către OAMGMAMR, titularii intrând în posesia lor în aceleași condiții, de la Sediul central al OAMGMAMR din București, Str. Calea Griviței, nr. 77, sector 1.
ANUNȚ IMPORTANT!
ÎN ATENȚIA MEMBRILOR ACTIVI AI FILIALEI OAMGMAMR GALAȚI, care exercită efectiv profesia !!
A APĂRUT HOTĂRÂREA OAMGMAMR nr. 26 /2023 privind PARAFA profesională pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali
– Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 972 din 26 Octombrie 2023.
În vigoare de la 26 Octombrie 2023
În conformitate cu prevederile Art. 46 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare din Legea nr. 278/2015,
Având în vedere prevederile:
– Art. 20 şi 21 din Normele metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim independent, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.454/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
– Art. 14 alin. (1) lit. l) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
– Având în vedere prevederile CODULUI DE ETICĂ ȘI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, cu toate modificările şi completările ulterioare,
Art. 15 – În cazul colaborării mai multor asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali pentru evaluarea, tratamentul sau îngrijirea aceluiași pacient, fiecare practician își asumă responsabilitatea individual, prin aplicarea parafei profesionale/semnăturii în dreptul fiecărei manevre sau tehnici executate personal (HOTĂRÂREA nr. 28 din 17 decembrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 18 ianuarie 2021 )
– Art. 58 – Actele medicale și de îngrijire efectuate de asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali vor purta parafa și semnătura acestora, pentru asumarea răspunderii individuale și probarea responsabilității profesionale,
Cererea pentru eliberarea adeverinței în vederea confecționării parafei profesionale se poate înainta împreună cu cererea pentru eliberarea avizului anual pentru anul 2024.
Vă informăm că cererile pentru eliberarea adeverințelor în vederea confecționării parafei profesionale pot fi depuse personal sau prin împuternicit, la sediul Filialei OAMGMAMR GALAȚI – la Secretariat, în programul Luni – Joi, între orele 09:00 – 16:00 , sau pot fi trimise și on-line, la adresele de e-mail
Transmiterea on-line a cererii se va face numai în format de document scanat PDF, completată lizibil, cu majuscule.
La ridicarea Adeverinței(în original) pentru parafă, este necesar să aduceți la sediu cererea completată și semnată în original (chiar dacă anterior ați trimis-o scanată pe e-mail).
Adeverința în vederea confecționării parafei profesionale se va elibera titularului sau persoanei împuternicite, în termen de 30 de zile lucrătoare, în zilele de lucru cu publicul, pe bază de programare, în intervalul orar 09:00 – 15:00, de la Secretariatul filialei.
Membrii activi din Filiala OAMGMAMR GALAȚI au obligaţia de a înştiinţa conducerea filialei – în termen de 30 de zile lucrătoare – cu privire la intervenirea oricăreia dintre următoarele situaţii şi de a solicita eliberarea unei noi adeverinţe în vederea schimbării parafei, pentru:
d) deteriorarea parafei
În cazul în care intervine una dintre situațiile menționate la alin. (1) lit. b) Furtul sau c) deteriorarea,
În anunțul dat, vor scrie numele și prenumele TITULARULUI parafei pierdute/furate, specialitatea înscrisă pe parafă și codul de parafă pierdute și că o declară nulă.
Caracteristicile parafei vor fi explicate fiecărui solicitant la momentul eliberării ADEVERINȚEI pentru parafă, la sediul filialei.
DANIELA ARTIMOF
Președinte OAMGMAMR Galați
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI NR. 972 – 26.10.2023 PARAFA PROFESIONALĂ
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI NR. 972 – 26.10.2023 PARAFA PROFESIONALĂ Pagina 10
NOU!
ÎN ATENȚIA MEMBRILOR OAMGMAMR CARE EXERCITĂ PROFESIA!
ANUNȚ PRIVIND ELIBERAREA AVIZULUI DE LIBERĂ PRACTICĂ PENTRU ANUL 2024 !
Vă informăm că de la data de 02.10.2023 Conducerea Filialei OAMGMAMR GALAȚI a început activitatea de emitere a AVIZULUI ANUAL DE LIBERĂ PRACTICĂ pentru anul 2024, pentru autorizarea exercitării profesiei de asistent medical generalist/ asistent medical/ moaşă, atât în regim salarial cât și în regim independent.
Conform prevederilor legale, AVIZUL ANUAL se eliberează numai pe bază de cerere, la data începerii exercitării profesiei sau în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist/ asistent medical/ moaşă, ÎN REGIM SALARIAL se va elibera un AVIZ de liberă practică, iar pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist/ asistent medical/ moaşă, ÎN REGIM INDEPENDENT se va elibera un alt AVIZ pentru PFI sau CIPI ( Cabinet individual de practică independentă).
Procedura de eliberare a avizului anual pentru autorizarea exercitării profesiei valabil pentru anul 2024 se va desfășura atât prin depunerea directă față – în – față a actelor necesare pentru eliberarea avizului – la SEDIUL FILIALEI,
dar Avizul anual se poate obține și ON-LINE dacă trimiteți DOSARUL COMPLET SCANAT PDF pe e-mail la următoarele adrese:
sau
Activitatea de eliberarea a Avizelor de liberă practică pentru anul 2024 se va desfășura la Sediul Filialei OAMGMAMR GALAȚI PÂNĂ LA DATA 21 DECEMBRIE 2023,
dar dosarele cu actele necesare se vor trimite ON-LINE până la 31 DECEMBRIE 2023, pentru ca toți membrii să poată primi AVIZUL DE LIBERĂ PRACTICĂ VALABIL DE LA 1 IANUARIE 2024 pentru întreaga perioada a anului 2024 în care exercită legal profesia de asistent medical / moașă, cu contract individual de muncă sau cu un contract legal de prestări servicii medicale, în regim PFI.
Pentru a evita aglomerația la sediu, timpii mari de așteptare și alte situații neprevăzute – epidemia de gripă, epidemia COVID, vă recomandăm să utilizați calea ON-LINE de depunere a actelor pentru obținerea Avizului!
Membrii OAMGMAMR care la data solicitării NU îndeplinesc condițiile necesare acordării avizului, precum și membrii care vor depune CEREREA ȘI DOSARUL COMPLET PENTRU AVIZARE DUPĂ 1 IANUARIE 2024, VOR PRIMI AVIZUL PENTRU 2024 de la data depunerii și înregistrării cererii și a dosarului COMPLET cu actele necesare și/sau de la data realizării creditelor EPC restante – dacă se vor realiza creditele restante aferente anului 2023 abia în 2024 !
Documentele se transmit și se prelucrează ON-LINE numai DACĂ SUNT SCANATE în format PDF A4
NU SE PRIMESC ȘI NU SE ELIBEREAZĂ AVIZUL PE BAZĂ DE POZE FĂCUTE CU TELEFONUL!
DOSARUL PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI DE LIBERĂ PRACTICĂ VA CONȚINE URMĂTOARELE ACTE :
1. Cerere solicitare aviz pentru anul 2024 –
descarca aici CERERE ELIBERAREA AVIZULUI DE LIBERĂ PRACTICĂ 2024
2. Polița de ASIGURAREA PRIVIND RĂSPUNDEREA CIVILĂ PROFESIONALĂ A PERSONALULUI MEDICAL – MALPRAXIS încheiată pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024
EXCEPȚIE fac membrii care au avut în 2023 Asigurări EUROINS și care se vor asigura de la 01.12.2023 până la 31.12.2024 !
3. Extras din REVISAL (Raport per salariat Revisal) semnat, ștampilat și eliberat de către angajator în luna în care se solicită emiterea avizului 2024
Fac excepție și NU aduc REVISAL membrii OAMGMAMR din unitățile sanitare mari: din spitale, SAJ, DGASPC, unde Serviciul RUNOS va trimite tabelele nominale cu asistenții medicali / moașele care exercită efectiv profesia în 2024 și în care vor preciza și numele și prenumele asistenților / moașelor care au contractul de muncă suspendat, motivele și perioada suspendării.
4. DOVADA achitării cotizației de membru integral pentru anul 2023 și în avans cel puțin pentru 6 luni din anul 2024, în cazul membrilor cărora angajatorul NU le reține lunar cotizația din salariul de încadrare pe statul de plată și nu le virează lunar cotizația în contul OAMGMAMR Galați.
COTIZAȚIA de membru se achită în contul OAMGMAMR GALAȚI
CUI:15633647
CONT VIRAMENT COTIZAŢII:
RO55BRDE180SV01388981800 – BRD – SUCURSALA GALAȚI
5. Copie Carte de identitate pentru actualizarea datelor în Registrul Unic – numai în cazul în care a fost PRESCHIMBATĂ CARTEA DE IDENTITATE ÎN CURSUL ANULUI 2023
6. Schimbarea numelui prin căsătorie, sau divorț, va fi documentată prin aducerea (transmiterea) copiilor simple după CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE sau după DECIZIA DE DIVORȚ;
7. Documente privind locul/(rile) de muncă: Copie după CIM/ Decizie Încetare CIM sau Act Adiţional prelungire CIM – numai în cazul în care de la obținerea ultimului aviz 2023 s-au produs modificări ale locurilor de muncă, suspendare pentru CIC, etc.
8. Pentru membrii care au absolvit o nouă formă de studii în specialitate PL sau studii superioare, sau o nouă specializare se vor depune: copia legalizată după diploma de studii + anexe (supliment la diploma și foaie matricola);
9. Certificatul Medical tip A5 – examen fizic și examen psihiatric privind atestarea stării de sănătate fizică și psihică – NUMAI pentru asistenții medicali pensionari care continuă să exercite profesia după vârsta de pensionare.
10. ESTE OBLIGATORIU ca membrii care solicită AVIZUL să fii realizat numărului minim de 30 credite de EPC pentru anul 2023 – (educaţie profesională continuă), dar această condiție este impusă doar membrilor OAMGMAMR care au exercitat profesia MINIM 6 LUNI în anul 2023!
11. VOR DEPUNE ȘI CERTIFICATUL DE MEMBRU ÎN ORIGINAL pentru preschimbare, membrii care au schimbat numele de familie, care au absolvit o nouă formă de studii sau o nouă specializare prin Reconversie profesională sau care au promovat examenul de grad principal în anul 2023 !
ATENȚIE!!!
Eliberarea AVIZULUI anual pentru autorizarea exercitării profesiei pentru anul 2024 se va face în termen de 30 ZILE LUCRĂTOARE de la data primirii dosarului complet cu toate actele și îndeplinirea tuturor condițiilor de eliberare, inclusiv CREDITELE EPC, conform legislației în vigoare.
Avizul se va elibera / transmite direct titularului sau persoanei împuternicite sau se va trimite pe e-mail-ul titularului de drept / sau a reprezentantului (desemnat de angajator în cazul unităților sanitare mari) – conform acordului semnat pentru procesarea și transmiterea datelor cu caracter personal.
Pentru Exercitarea profesiei în REGIM INDEPENDENT PFI și Eliberarea AVIZULUI PFI :
Asistenții medicali care exercită profesia în baza unui contract de prestări servicii medicale cu o unitate sanitară autorizată (sistem privat), pentru a primi AVIZUL PFI 2024, vor atașa cererii și contractul de prestări servicii valabil pentru anul 2024 / sau actul adițional de prelungire a contractului pentru anul 2024.
Restul documentelor necesare sunt cele prezentante mai sus, la care se va adăuga si Certificatul de înregistrare ANAF, dacă este la primul aviz PFI.
Pentru PFI – Polița de asigurare de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională (asigurare de malpraxis) se încheie obligatoriu INDIVIDUAL pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024 pentru suma de minim 20.000 EURO.
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL (NUMAI cu programare):
Luni: 09:00 – 16:00
Marți : 09:00 – 16:00
Miercuri : 09:00 – 16:00
Joi : 09:00 – 16:00
Vineri – NU SE LUCREAZĂ CU PUBLICUL
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic, de LUNI până JOI între orele 11:00 – 16:00, la unul dintre următoarele numere de telefon:
Telefon secretariat 1: 0742.083.998
Telefon secretariat 2: 0742.083.993
INFORMAȚII CONTABILITATE LA NUMĂRUL DE TELEFON 0740295160 – DE LUNI PÂNĂ JOI – DE LA ORA 11 LA ORA 15
Hotărârea Consiliului național al OAMGMAMR nr. 20/30.08.2023
HOTĂRÂRE nr. 20 din 30 august 2023
privind stabilirea valorii minim asigurate pentru încheierea asigurării de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim salarial, independent sau de voluntariat
EMITENT |
|
Publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 20 septembrie 2023
Având în vedere prevederile art. 22 alin. (2) și ale art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,
văzând prevederile:
– art. 15 alin. (2) lit. i) din Normele metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical în regim independent, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.454/2014, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 6 alin. (1) lit. t) din Statutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, cu modificările și completările ulterioare,
Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit în ședința din data de 30 august 2023, emite următoarea hotărâre:
Articolul 1
(1) Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care își exercită profesia de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical în regim salarial sau de voluntariat vor încheia asigurări de răspundere civilă în domeniul medical la o valoare minimă a riscului asigurat, după cum urmează:
a) asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în unități sanitare cu paturi, centre de primire urgențe și unități de primiri urgențe, serviciu de ambulanțe, echivalentul în lei al sumei de 10.000 de euro;
b) asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în unități de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale sau laboratoare, echivalentul în lei al sumei de 4.000 de euro;
c) asistenții de farmacie, asistenții medicali specialitatea igienă și sănătate publică și asistenții care își desfășoară activitatea în institute de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 de euro.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și membrilor asociați ai Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Articolul 2
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim independent, în calitate de persoană fizică independentă sau de titulari de cabinete de practică independentă, vor încheia asigurări de răspundere civilă profesională la o valoare minimă a riscului asigurat, echivalentul în lei al sumei de 20.000 de euro.
Articolul 3
Asigurările de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională se vor încheia numai cu societăți de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară – Sectorul Asigurări.
Articolul 4
Valorile asigurărilor prevăzute la art. 1 și 2 sunt valori minime obligatorii, asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali având libertatea ca, în funcție de specificul locului de muncă și activităților efectiv desfășurate, să încheie contracte de asigurare pentru răspundere civilă profesională la valori mai mari.
Articolul 5
Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 octombrie 2023.
Articolul 6
Prezenta hotărâre abrogă Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 9/2023 privind stabilirea valorii minim asigurate pentru încheierea asigurării de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim salarial și/sau independent, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 30 martie 2023, și Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 18/2023 privind stabilirea valorii minim asigurate pentru încheierea asigurării de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională pentru membrii asociați, precum și pentru asistenții medicali generaliști, moașele, asistenții medicali care exercită profesia în regim de voluntariat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 19 iunie 2023.
Articolul 7
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Mircea Timofte
ANUNȚ privind înscrierile la programe de specializări pentru reconversie profesională!
ANUNȚ privind înscrierile la programe de specializări pentru dezvoltarea de abilități profesionale!
ANUNȚ privind înscrierile la programe de specializări pentru reconversie profesională
Ministerul Sănătăţii organizează – prin Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate – programe de specializare pentru reconversie profesională pentru asistenți medicali, indiferent de nivelul de calificare.
ANUNȚ privind înscrierile la programe de specializări pentru dezvoltarea de abilități profesionale
Ministerul Sănătăţii organizează prin Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate, programe de specializare pentru dezvoltarea unor abilități profesionale pentru asistenți medicali.
Înscrierea la programele de specializare în vederea reconversiei profesionale pentru anul 2023-2024, se realizează în perioada 4 Septembrie – 20 Decembrie 2023 !
Înscrierea se va face numai pe platforma INMSS https://www.perfmed.ro/
Solicitarea de înscriere, împreună cu dosarul de înscriere, se depun online de către angajator, pe platforma INMSS.
În acest sens, unitățile sanitare publice sau private interesate se vor înregistra pe platformă conform instrucțiunilor publicate și vor trimite solicitarea pentru înscrierea unuia sau mai multor asistenți medicali angajați scanată în format electronic și însoțită de următoarele documente de asemenea scanate:
1. Solicitarea unităţii sanitare, semnată şi ştampilată de managerul unității sanitare în care se specifică numele asistentului /asistenților medicali și specializarea/specializările pentru care se face solicitarea de înscriere.
2. Diploma/certificat de studii ( asistent medical generalist/ pediatrie/ radiologie/ moașă / farmacie/ laborator – in funcție de specializarea solicitată) pentru fiecare asistent medical propus pentru înscriere la o anumită specializare;
3. Certificat de membru OAMGMAMR şi aviz anual de liberă practică;
4. C.I. – după caz acte doveditoare ale schimbării numelui menționat în diplomă/certificatul de studii
5. Adeverința de la locul de muncă din care să reiasă că solicitantul este încadrat pe un post specific specializării respective, fie cu contract individual de muncă, fie ca persoană fizică independentă, în baza contractului de prestări servicii medicale, CU AVIZ DE LIBERĂ PRACTICĂ PFI de la OAMGMAMR
6. Acordul cursantului de prelucrare a datelor cu caracter personal de către INMSS, atunci când documentele sunt depuse de către angajator.
Ulterior validării dosarului de înscriere de către INMSS se atașează și
7. Dovada achitării taxei de participare la program (integral), de 2.500 lei/participant. Înscrierea se consideră validă numai după achitarea integrală a taxei de participare, care se poate face direct online conform instrucțiunilor publicate sau prin orice altă modalitate (ordin de plată, e-banking, mandat poștal etc.) care trebuie să se facă în contul INMSS până la data de 15.12.2023 a.c. și care apoi trebuie să fie atașată dosarului depus pe platforma www.perfmed.ro
Taxa de instruire se achită în contul Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate:
CONT IBAN: CONT IBAN RO07TREZ70220G335000XXXX, Trezoreria Sect 2,
CIF 26328134 (obligatoriu de menționat la efectuarea plății).
Adresă INMSS: Str. Vaselor nr. 31 sector 2 București
Taxa de instruire se restituie integral atunci când cursantul se retrage cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de începerea programului şi în procent de 75%, dacă cursantul se retrage în primele 30 de zile calendaristice de la începerea cursului.
Repartiția participanților pe centre de pregătire, locația, perioada de pregătire, agenda activităților teoretice și practice precum și numele și coordonatele secretarului pentru fiecare program de specializare se vor afișa pe site-ul http://www.snspms.ro și pe platforma perfmed.ro, cu cel puțin 30 de zile înainte de începerea programului.
Precizări:
· Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţi medicali NU pot participa concomitent la 2 două programe de specializare.
· Mai multe detalii despre înscrierea la programele de specializare vor fi publicate pe site-ul instituţiei (www.snspms.ro) și pe platforma www.perfmed.ro
· După caz, în fiuncție de programul de specializare, parte a componentei teoretice și o parte a componentei practice a programelor de specializare să fie organizate în format elearning pe platforma www.perfmed.ro și /sau utilizând aplicația zoom.
· Pregătirea practică va putea fi organizată în funcție de disponibilitatea unităților sanitare din centrele de pregătire respective.
· În cazul în care programele de pregătire se vor organiza și față-în –față, dosarul complet de înscriere pentru fiecare participant, înregistrat pe platforma www.perfmed.ro conținând documentele mai sus menționate la punctele 1-6, se va depune și pe suport de hârtie în prima zi a programului la secretariatul cursului, condiție necesară eliberării adeverințelor de participare la program.
· Cursanții care au promovat probele de evaluare finală teoretică și practică a programului de pregătire se vor înscrie pe platforma www.perfmed.ro la examenul pentru obținerea specializării, achitând o taxă de examen care va fi anunțată la momentul respectiv.
· Candidaţii nepromovaţi au dreptul să se prezinte la un nou examen în următoarele 2 sesiuni anuale organizate de la finalizarea programului de specializare.
Înscrierea pentru noua sesiune de examen se face cu taxă, iar candidaţii au dreptul să consulte materialul de curs în cazul în care acesta se află pe platformă, din momentul înscrierii la examen.
DANIELA ARTIMOF
Președinte OAMGMAMR Galați
ANUNȚ SEPTEMBRIE 2023 ÎNSCRIERI SPECIALIZĂRI ASISTENȚI MEDICALI PENTRU RECONVERSIE PROFESIONALĂ
NOTĂ DE ÎNȘTIINȚARE/ANUNȚ DE INCEPERE
Inscrierile pentru programele de specializare în vederea reconversiei profesionale și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali cu pregătire universitară sau postliceală care se vor desfășura în anul 2024, se vor derula, pe platforma PERFMED, după cum urmează:
Programe de specializare în vederea reconversiei profesionale |
Centre |
Nr. |
Perioada de înscriere |
Persoana de contact |
|||
Data inceperii |
Data finalizării |
||||||
Radiologie-imagistică medicală |
Bucuresti |
80 |
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Robertina Cotoi |
reconversieasistenti@yahoo.com |
|
Laborator |
Bucuresti, Cluj, Iasi, Sibiu |
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Manuela Danescu |
manueladanescu@yahoo.com 0212556551/108 |
|
Igienă și sănătate publică |
București |
50 |
04.09.2023 |
20.12.2023 |
|||
Balneo-fizioterapie |
București Sibiu |
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Marilena Coman |
reconversieasistenti@yahoo.com |
|
Nutritie si dietetică |
București |
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
|||
Programe de specializare în vederea dobândirii de abilităti profesionale |
Centre |
Nr. lim. |
% inscrieri |
Perioada de înscriere |
Persoana de contact |
||
Data inceperii |
Data finalizării |
||||||
Psihiatrie |
București Sibiu |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Marian Nanu |
mariannanu@gmail.com 0216241967 |
Îngrijiri paliative |
Brașov Bihor Cluj Iași Pașcani Timișoara |
50 50 50 50 50 50 |
20 |
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Cristina Oros |
cristinaoros@yahoo.com 0216241967 |
Operator CT/Operator RM |
București Iași Timișoara |
80 50 50 |
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
||
Radioterapie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
||
Oncologie |
București Iași Timișoara |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
||
Cardiologie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
||
Neonatologie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Adrian Dumitrescu |
dumitrescu.md@gmail.com 0212550360 |
Nefrologie / Hemodializă si dializă peritoneală |
Buc. Sf Ioan Buc. Fundeni Buc. pediatrie Iasi Iasi pediatrie Sf Maria Cluj Cluj pediatrie Constanta Tg Mures Oradea Dolj Timis |
60 30 20 40 25 40 20 40 30 30 60 45 |
20 |
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Iuliana Cristea |
ic.scoalanationala@gmail.com 0216241968 |
Asistență medicală comunitară |
București Cluj Napoca Constanța |
50 50 50 |
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Marilena Coman |
reconversieasistenti@yahoo.com |
Diabet |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Robertina Cotoi |
reconversieasistenti@yahoo.com |
Bloc operator |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Matei Marian |
mmarian@inmss.ro |
Gastroenterologie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Manuela Dănescu |
manueladanescu@yahoo.com 0212556551/108 |
Medicină dentară |
|
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Robertina Cotoi |
reconversieasistenti@yahoo.com |
Pediatrie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Narcisa Călinescu |
narcisa_calinescu@yahoo.com 0216241968 |
Pneumoftiziologie |
București |
|
|
04.09.2023 |
20.12.2023 |
Mihaela Licurici |
elalicurici@yahoo.com 0212555544 |
Înscrierea se va face numai pe platforma https://www.perfmed.ro
În acest sens, unitățile sanitare publice sau private interesate se vor înregistra pe platformă conform instrucțiunilor publicate și vor trimite solicitarea pentru înscrierea unuia sau mai multor asistenți medicali angajați scanată în format electronic și însoțită de următoarele documente de asemenea scanate:
- Solicitarea unităţii sanitare, semnată şi ştampilată de managerul unității sanitare în care se specifică numele asistentului /asistenților medicali și specializarea/specializările pentru care se face solicitarea de înscriere.
- Diploma/certificat de studii ( asistent medical generalist/ pediatrie/ radiologie/ moașă/farmacie/ laborator – in funcție de specializarea solicitată) pentru fiecare asistent medical propus pentru înscriere la o anumită specializare – în copie;
- Certificat de membru OAMGMAMR şi aviz anual de liberă practică – în copie;
- C.I. – în copie, după caz acte doveditoare ale schimbării numelui menționat în diplomă/certificatul de studii
- Adeverința de la locul de muncă din care să reiasă că solicitantul este încadrat pe un post specific specializării respective, fie cu contract individual de muncă, fie ca persoană fizică independentă.
- Acordul cursantului de prelucrare a datelor cu caracter personal de către INMSS.
Ulterior validării dosarului de înscriere de către INMSS se atașează și - Dovada achitării taxei de participare la program (integral), de 2.500 lei/participant. Înscrierea se consideră validă numai după achitarea integrală a taxei de participare, care se poate face direct online conform instrucțiunilor publicate sau prin orice altă modalitate (ordin de plată, e-banking, mandat poștal etc.) care trebuie să se facă în contul INMSS RO 07TREZ 70220G33 5000 XXXX, cif 26328134 și care apoi trebuie să fie atașată dosarului depus pe platforma www.perfmed.ro
Repartiția participanților pe centre de pregătire, locația, perioada de pregătire, agenda activităților teoretice și practice precum și numele și coordonatele secretarului pentru fiecare program de specializare se vor afișa pe platforma www.perfmed.ro, cu cel puțin 30 de zile înainte de începerea programului.
Precizări:
Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţi medicali nu pot participa concomitent la două programe de specializare.
Taxa de instruire se restituie la solicitare:
- integral atunci când cursantul se retrage cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de începerea programului
- în procent de 75% dacă cursantul se retrage în primele 30 de zile calendaristice de la începerea cursului, motivat de faptul că prin bugetul aferent programului, conform prevederilor contractuale, a fost alocat un cuantum de plată către lectorii implicaţi în program și organizarea programului
HOTĂRÂRE nr. 5 din 11 martie 2020 privind eliberarea avizului anual
EMITENT: ORDINUL ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR ȘI ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 861 din 21 septembrie 2020
În temeiul art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în ședința din data de 11.03.2020, emite următoarea hotărâre:
Articolul 1
Avizul anual se eliberează la cerere, la data începerii activității profesionale sau în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor, dacă sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare:
a) asigurare de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul, cu respectarea sumei minime de asigurare prevăzute legal pentru locul de muncă în care solicitantul exercită profesia de asistent medical/moașă;
b) plata cotizației la zi;
c) realizarea numărului minim de credite de educație profesională continuă pe anul precedent celui pentru care se solicită avizul, (dacă a muncit mai mult de 6 luni).
Articolul 2
În cazul membrilor OAMGMAMR care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 1 și celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data solicitării și a îndeplinirii tuturor cerințelor legale.
Articolul 3
Răspunderea pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moașă sau asistent medical fără aviz anual revine membrului OAMGMAMR în cauză și angajatorului.
Articolul 4
Prezenta hotărâre abrogă Hotărârea Consiliului Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 27/2019*) privind perioada de eliberare a avizului anual.
*) Hotărârea Consiliului Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 27/2019 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Articolul 5
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România,
Mircea Timofte
București, 11 martie 2020.
CERERE ELIBERAREA AVIZULUI 2023
CERERE ELIBERAREA AVIZULUI DE LIBERĂ PRACTICĂ 2024
CERERE PRESCHIMBAREA CERTIFICATULUI DE MEMBRU OAMGMAMR
DECLARATIE CONSIMŢĂMÂNT PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
CERERE ELIBERARE ADEVERINŢĂ ÎNSCRIERE CONCURS – FARA CONCURS – INTERVIU ANGAJARE
CERERE PENTRU EFECTUAREA STAGIULUI PRACTIC IN VEDEREA REATESTARII COMPETENTELOR PROFESIONALE
CERERE ÎNSCRIERE PENTRU CONTRACTUL DE VOLUNTARIAT LEGEA 78 DIN 2014
CERERE PENTRU SUSPENDAREA CALITĂȚII DE MEMBRU
CERERE LA ÎNCETAREA PERIOADEI DE SUSPENDARE A CALITĂȚII DE MEMBRU OAMGMAMR
CERERE RENUNTAREA CALITATII DE MEMBRU – RETRAGERE DIN OAMGMAMR
CERERE TIP – PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE CONFORMITATE
CERERE DE TRANSFER CATRE ALTE FILIALE
Cerere eliberare AVIZ EXCLUSIV CENTRUL DE VACCINARE CA PERSOANA FIZICA
Cerere eliberare AVIZ PFI 2022 CENTRUL DE VACCINARE sau centrele de permanenta
CERERE ELIBERARE CERTIFICAT DE STATUS PROFESIONAL CURENT
CERERE ELIBERARE CERTIFICAT DE STATUS PROFESIONAL CURENT – PENTRU STATE TERTE
HOTĂRÂRE nr. 28 din 17 decembrie 2020
pentru modificarea Codului de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 2/2009
EMITENT ORDINUL ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR ȘI ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 18 ianuarie 2021
În temeiul art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit în ședința din data de 17.12.2020, emite următoarea hotărâre:
Articolul I
Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 2/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 12 august 2009, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
Articolul 4
Asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical își exercită profesia fără a aduce atingere onoarei acesteia și cu respectarea demnității și moralității individuale și profesionale.
2. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
Articolul 6
(1) Asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical vor fi ghidați în conduita profesională de următoarele valori esențiale ale profesiei: profesionalismul, cooperarea și empatia.
(2) Profesionalismul este definit prin deținerea și exercitarea cunoștințelor și competențelor necesare realizării unui act de îngrijire de înaltă calitate, cu respectarea principiilor eticii și deontologiei profesionale. De asemenea, profesionalismul presupune ca asistenții medicali și moașele să fie capabili să acorde îngrijiri de calitate, adaptate nevoilor de sănătate ale membrilor societății, indiferent de vârstă, poziție socială, gen, orientare politică, religioasă sau sexuală, grad de invaliditate sau alte criterii de diferențiere, contribuind astfel la creșterea nivelului de sănătate a populației, la promovarea și adoptarea unui stil sănătos de viață.
(3) Cooperarea presupune stabilirea unor relații cu toate persoanele implicate – membri ai echipei medicale, pacienți, familiile acestora – bazate pe o comunicare reală și deschisă, astfel încât să permită schimbul de informații, cunoașterea și sprijinul reciproc, conducând la dezvoltarea relației asistent medical/moașă – pacient – familie, cu rezultate benefice în acordarea îngrijirilor medicale, care pot deveni astfel individualizate, complete și continue. Cooperarea implică, de asemenea, îmbunătățirea muncii în echipa medicală, creșterea nivelului de coeziune din cadrul acesteia, fapt ce se poate reflecta în calitatea îngrijirilor acordate, în modul în care sunt acestea percepute de către pacienți și familiile acestora.
(4) Empatia în actul medical este abilitatea de a înțelege, simți și împărtăși sentimentele celuilalt (pacient, membru de familie). Se referă la capacitatea cognitivă, emoțională și comportamentală de a te pune în situația pacientului sau a rudelor, a înțelege problemele și stările din perspectiva acestora și a comunica adecvat acest lucru cu aceștia. Empatia este o valoare profesională esențială în profesia de asistent medical/moașă, definită implicit și explicit prin grija față de pacient.
3. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
Articolul 8
Pentru riscurile ce decurg din activitatea profesională, asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali din sistemul public sau privat încheie o asigurare de răspundere civilă pentru riscuri ce decurg din activitatea profesională.
4. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
Articolul 10
Asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical trebuie să comunice cu pacientul într-o manieră adecvată, folosind un limbaj respectuos, adaptat nivelului de înțelegere al acestuia.
5. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
Articolul 11
Asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical trebuie să evite orice modalitate de a cere recompense materiale, altele decât formele legale de plată.
6. Articolul 13 va avea următorul cuprins:
Articolul 13
Constituie încălcări ale regulilor etice:
a) jignirea și calomnierea profesională;
b) blamarea și defăimarea profesională;
c) aprecierile în public sau pe rețelele de socializare neconforme cu realitatea, legate de activitatea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR, în scopul de a induce în eroare opinia publică;
d) publicarea în mediile tradiționale de comunicare (ziare, reviste, televiziune, radio etc.) sau pe rețelele de socializare de imagini care aduc atingere demnității umane;
e) răspândirea de informații de natură să prejudicieze imaginea sau drepturile asistentului medical generalist, a moașei și a asistentului medical;
f) denigrarea imaginii unei persoane în scopul de a vătăma sau păgubi, realizată prin mass-media;
g) orice alt act sau fapt care poate aduce atingere demnității profesionale a asistentului medical generalist, a moașei și a asistentului medical.
7. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
Articolul 15
În cazul colaborării mai multor asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali pentru evaluarea, tratamentul sau îngrijirea aceluiași pacient, fiecare practician își asumă responsabilitatea individual, prin aplicarea parafei profesionale/semnăturii în dreptul fiecărei manevre sau tehnici executate personal.
8. Articolul 17 va avea următorul cuprins:
Articolul 17
Angajatorul trebuie să asigure condiții optime de muncă asistentului medical generalist, moașei și asistentului medical în exercitarea profesiei, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
9. Articolul 19 se abrogă.
10. Articolul 20 va avea următorul cuprins:
Articolul 20
În vederea creșterii gradului de pregătire profesională, asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali au obligația să efectueze cursuri și alte forme de educație medicală continuă creditate de OAMGMAMR, precum și alte forme de educație continuă prevăzute de lege pentru îndeplinirea numărului minim de credite anual necesar obținerii avizului anual de exercitare a profesiei.
11. Articolul 21 va avea următorul cuprins:
Articolul 21
Asistentului medical generalist, moașei și asistentului medical, în exercitarea profesiei, le sunt interzise orice discriminări pe baza rasei, sexului, vârstei, apartenenței etnice, originii naționale sau sociale, religiei, opțiunilor politice sau antipatiei personale, a condiției sociale față de pacienți sau pe baza oricărui alt criteriu de diferențiere menționat în legislația în vigoare referitoare la combaterea discriminării.
12. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
Articolul 22
Asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical au obligația de a acorda primul ajutor, în limita competențelor definite legal.
13. Articolul 24 va avea următorul cuprins:
Articolul 24
În caz de calamități naturale (cutremure, inundații, epidemii, incendii) sau accidentări în masă (naufragii, accidente rutiere sau aviatice, accidente nucleare etc.), asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical sunt obligați să răspundă la chemare, imediat ce au luat cunoștință despre eveniment, sau, după caz, își pot oferi de bunăvoie serviciile de îngrijire.
14. Articolul 25 se abrogă.
15. Articolul 26 se abrogă.
16. Articolul 29 va avea următorul cuprins:
Articolul 29
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali vor respecta drepturile tuturor pacienților, în conformitate cu legislația în vigoare referitoare la acestea.
Articolul II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România,
Mircea Timofte
București, 17 decembrie 2020.
Nr. 28.
Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 2/2009, este publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 12 august 2009.
Celelalte articole raman în vigoare.
ANUNT IMPORTANT!
OAMGMAMR lansează noi cursuri GRATUITE pe platforma națională de cursuri online a ORDINULUI!
Începând cu data de 20.05.2020 Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România a lansat 20 de noi cursuri pe platforma națională de cursuri online.
Acestea sunt disponibile gratuit pentru toți membrii organizației și întreg portofoliul de cursuri online poate fi accesat la adresa https://emc.oamr.ro.
Prin Hotărârea nr. 30 din data de 21.11.2019, Consiliului Național reglementat modul de organizare și desfășurare a cursurilor de educație medicală continuă organizate de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, stabilind astfel principiile fundamentale ale acestora: gratuitatea, incluziunea, abordarea interactivă în ceea ce privește accesul și nivelul calității serviciilor educaționale oferite.
Interfața facilă de acces și utilizare a platformei de cursuri de către utilizatori, asigurarea suportului tehnic permanent și diversitatea temelor cursurilor au fost în centrul preocupărilor organizației noastre și în conceptul de funcționare al platformei naționale de cursuri, OAMGMAMR respectându-și astfel angajamentul de a facilita și sprijini procesul de instruire și pregătire profesională a asistenților medicali și moașelor, punând la dispoziția acestora mijloace digitale moderne, gratuite și care respectă exigențele de instruire existente la nivelul Uniunii Europene cu privire la educația medicală continuă a corpului profesional al asistenților medicali și moașelor din România.
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
Act de bază #B: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008
Acte modificatoare
#M1: Legea nr. 187/2012
#M2: Legea nr. 53/2014
#M3: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2014
#M4: Legea nr. 140/2014
#M5: Legea nr. 278/2015
ART. 1
Profesia de asistent medical generalist, profesia de moaşă şi profesia de asistent medical se exercită, pe teritoriul României, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, de către persoanele fizice posesoare ale unui titlu oficial de calificare în profesia de asistent medical generalist, în profesia de moaşă şi, respectiv, de asistent medical, care pot fi:
a) cetăţeni ai statului român;
b) cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene;
c) soţul unui cetăţean român, precum şi descendenţii şi ascendenţii în linie directă, aflaţi în întreţinerea unui cetăţean român, indiferent de cetăţenia acestora;
d) membrii de familie ai unui cetăţean al unuia dintre statele prevăzute la lit. b), aşa cum sunt definiţi la art. 2 alin. (1) pct. 3 din Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 260/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
e) cetăţenii statelor terţe, beneficiari ai statutului de rezident permanent în România; f) beneficiarii statutului de rezident pe termen lung acordat de unul dintre statele prevăzute la lit. b).
#M5 ART. 1^1
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 1 şi 3, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali, cetăţeni ai unui stat terţ, pot exercita temporar activităţile profesionale în România, cu avizul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică în cazurile în care activităţile profesionale se exercită în scop didactic şi ocazional, în cadrul acţiunilor umanitare, al situaţiilor de urgenţă, al schimburilor de experienţă, al convenţiilor bilaterale încheiate de România cu statele terţe de provenienţă a prestatorilor. Durata de exercitare a activităţilor profesionale în aceste cazuri este de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire pentru o durată de încă maximum 3 luni pe an.
(3) Metodologia de avizare se aprobă prin hotărâre a Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 12
(1) Profesia de asistent medical generalist, moaşă şi asistent medical se exercită pe teritoriul României de persoanele prevăzute la art. 1, care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) sunt posesoare ale unui titlu oficial de calificare de asistent medical generalist, moaşă şi, respectiv, asistent medical;
b) nu se găsesc în vreunul dintre cazurile de nedemnitate sau incompatibilitate prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă;
c) sunt apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moaşă şi asistent medical;
d) sunt membri ai Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
SECŢIUNEA a 2-a “Nedemnităţi şi incompatibilităţi” pentru exercitarea profesiei
ART. 14. – Este nedemn şi nu poate exercita profesia de asistent medical generalist, moaşă şi, respectiv, asistent medical:
a) asistentul medical generalist, moaşa şi, respectiv, asistentul medical care au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni legate de exercitarea profesiei;
b) asistentul medical generalist, moaşa şi, respectiv, asistentul medical căruia i s-a aplicat interzicerea exercitării profesiei.
ART. 15
(1) Exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moaşă şi, respectiv, asistent medical este incompatibilă cu orice acţiune de natură a aduce atingere demnităţii profesionale de asistent medical generalist, moaşă şi, respectiv, asistent medical sau bunelor moravuri, conform Codului de etică şi deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical.
(2) Pe timpul stării de incompatibilitate se suspendă dreptul de exerciţiu al profesiei.
(3) În termen de 10 zile de la apariţia situaţiei de incompatibilitate, asistentul medical generalist, moaşa şi, respectiv, asistentul medical este obligat să anunţe filiala Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România al cărui membru este.
(4) La solicitarea asistentului medical generalist, moaşei şi, respectiv, asistentului medical, la sesizarea oricărei persoane, instituţii sau autorităţi interesate, preşedintele filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România din care face parte persoana aflată în stare de incompatibilitate poate constitui o comisie pentru fiecare caz în parte, alcătuită din 3 membri care, după caz, pot fi asistenţi medicali generalişti, moaşe sau asistenţi medicali cu grad principal, pentru a constata existenţa sau inexistenţa stării de incompatibilitate.
ART. 19
(1) Practicarea profesiei de asistent medical generalist, moaşă sau asistent medical de către o persoană care NU are această calitate ori nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă constituie infracţiune şi se pedepseşte conform prevederilor Codului penal.
(2) Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, prin Preşedintele filialei judeţene, este în drept să exercite acţiunea civilă pentru acordarea de daune morale în cazul lezării prestigiului sau intereselor profesionale ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România ori să sesizeze, după caz, organele de urmărire penală sau autorităţile competente pentru urmărirea şi trimiterea în judecată a persoanelor care îşi atribuie sau care întrebuinţează fără drept titlul ori calitatea de asistent medical generalist, moaşă sau asistent medical ori care practică în mod nelegal.
OAMGMAMR GALAȚI
▸ Despre noi
▸ Structură organizatorică
▸ Raport de activitate
▸ Jurământul asistentului medical
INFORMAȚII UTILE
CONCURSURI MEDICALE
Ultimele Știri
Examenul de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali. Citeste mai mult…
Reatestarea competenţelor profesionale. Prevederi cu privire la reluarea activității în cazul întreruperii exercitării profesiei. Citeste mai mult …
Acte normative și Hotărâri ale Consiliului național al OAMGMAMR. Citeste mai mult …
Codul de etică şi deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România. Citeste mai mult …
Recunoașterea titlurilor de calificare de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical. Citeste mai mult …
Vedeți toate filialele OAMGMAMR. Citeste mai mult …
Educaţia medicală continuă, denumită în continuare EMC, reprezintă întreaga arie de experienţe menite să conducă la învăţare. Citeste mai mult …
Condiții generale de acces la profesia de asistent medical generalist, la profesia de moaşă şi la profesia de asistent medical. Citeste mai mult …
Informații utile, ateliere, examene, anunțuri și noutăți. Citeste mai mult …